پرپزال
یک پروپوزال از چه چیزی تشکیل شده است؟
در ایران پیپر دستورالعمل های کاملی برای نوشتن پروپوزال وجود دارد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. در پروپوزال، ایده ای پیشنهاد می شود و دلایلی برای حمایت یا تضعیف آن ایده ارائه می شود.
این پیشنهاد برای مبادلات تجاری و اقتصادی قابل اجرا است، اما به این موارد محدود نمی شود. در سطح شخصی و حرفه ای، این پیشنهاد توسط دانشجویان و دانشمندان استفاده می شود.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
قبل از نوشتن اولین جمله خود، بیشتر کار خود را انجام داده اید. قبل از نوشتن پیشنهاد، تمام موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید
پرپزال
هدف یک پروپوزال متقاعد کردن خواننده است که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا توصیه نمی شود. برای این منظور مهم است که طرف مقابل را بشناسید. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ اگر نماینده صاحبان کسب و کار باشید، احتمالاً منافع مالی ایده پیشنهادی شما بزرگترین تمرکز شما خواهد بود. در برخورد با مسئولان بهتر است تاکید کنید که ایده شما از حمایت مردمی برخوردار است.
2. خودتان تحقیق کنید
پرپزال
فرآیند متقاعد کردن دیگران از طریق شواهد و داده های دست دوم زمان بر و پیچیده تر است. بنابراین باید با کارشناسان صحبت کنید و تحقیقات آنها را بخوانید.
3. قبل از نوشتن
پرپزال
قبل از شروع نوشتن ایده ها را جمع آوری کنید. بعد از اینکه چندین ایده خوب به ذهنتان رسید، تصمیم بگیرید که چگونه آنها را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی
پرپزال
به نسخه اول بسنده نکنید. پیشنهاد شما باید خوانده شود و با یک دوست یا همکار مورد اعتماد مورد بحث قرار گیرد. اگر می توانید این نظرات را برای نسخه دوم نیز اعمال کنید.
اجزای پیشنهادی
اگر پیشنهاد شما پذیرفته شود، قسمت های اصلی ممکن است حذف یا اضافه شوند. مگر اینکه مقدمه و نتیجه گیری گنجانده شود، بخش های اصلی پیشنهاد شما به شرح زیر خواهد بود:
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه
پرپزال
یک مقدمه پیشینه پروپوزال را ارائه می دهد و موضوع را به مخاطبانی که ممکن است قبلاً با آن آشنایی داشته باشند یا نداشته باشند، معرفی می کند.
مهمترین بخش یک پروپوزال را می توانید در اینجا بیابید. به وضوح توضیح دهید که موضوع در مورد چیست و چرا برای مخاطبان شما اهمیت دارد. معمولا ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب و جالب در جلب توجه مخاطب موثر است.
پیشنهاد معمولاً یک مشکل را برطرف می کند. در اینجا، باید بر مشکلی که راه حل شما به آن پرداخته است تأکید کنید. شما می توانید با دانستن آنها به مزایای این پیشنهاد برای مخاطبان خود اشاره کنید.
2. پیشنهاد
پرپزال
هدف را در این قسمت مشخص کنید. پیشنهاد شما باید مختصر و متمرکز بر چیزی باشد که ارائه می دهید. اگر پروپوزال شما کوتاه است می توانید چند خط را در این قسمت قرار دهید. نیازی به درج جزئیات نحوه پیاده سازی در این قسمت نیست.
3. برنامه اجرایی
آیا می توانید قیمتی به من ارائه دهید؟ از چه راه هایی از آمادگی کافی مخاطب اطمینان می دهید؟ پیشنهاد شما باید در اینجا اجرا شود. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر اینکه می توانید مخاطبان خود را متقاعد کنید که برنامه شما خوب است، باید آنها را نیز متقاعد کنید که فرد مناسبی برای اجرای آن هستید. شما باید بر ویژگی هایی تأکید کنید که شما را برای این کار واجد شرایط می کند.
بجزئیات
شما باید با ارائه داده ها و اطلاعات کافی به مخاطبان خود نشان دهید که فرآیند پیاده سازی را کاملاً درک کرده و تسلط دارید.اما در عین حال، آنها را با جزئیات بیش از حد فنی و خسته کننده خسته نکنید.
ص. پیش بینی
پیشبینی موانع و مشکلات احتمالی مفید است، زیرا به مخاطبان اطلاع میدهد که شما جنبههای مختلف پیشنهاد خود را به دقت در نظر گرفتهاید و به هیچ وجه از آنها غفلت نکردهاید.
4. عملی بودن
پرپزال
برای اینکه پیشنهاد شما عملی و ممکن شود، باید امکان سنجی آن را نشان دهید. با استفاده از تجربیات قبلی می توانید تاکید کنید که این پروژه می تواند مشابه پروژه های قبلی انجام شود. اگر در این زمینه تجربه ندارید، روی خواسته های مخاطب خود تمرکز کنید.
در این صورت می توانید توضیح دهید که چگونه پیشنهاد شما باعث افزایش بهره وری شرکت می شود.
5. نتایج مورد انتظار
اهداف پیشنهادی خود را در این بخش شرح دهید. ممکن است این بخش را تکراری و مشابه مزایای پروپوزال بیابید. با این حال، شما باید دقیقاً اصل قضیه را در این بخش ارائه دهید.
شما نباید این قسمت را به همان شیوه ای که مزایای پروپوزال را می نویسید بنویسید.
6. منابع مورد نیاز
پرپزال
همچنین در تهیه این قسمت هیچ مشکلی وجود ندارد. برای پیشنهاد شما چه منابعی نیاز است؟ زمان باید در کنار منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول) در نظر گرفته شود.
7. مقدمات انجام شده است
حتما تخصص خود را به مخاطبان خود نشان دهید. اگر به نظر آماده باشید شانس بیشتری برای قبولی خواهید داشت (یا اگر کارتان برای کلاس باشد، نمره بهتری بگیرید).
8. نتیجه گیری
پرپزال
من توصیه می کنم که تاریخچه معرفی پیشنهادی خود را تکرار نکنید. اما اگر در مقدمه تاریخچه پروپوزال ذکر نشده است، خلاصه ای را بیان کنید. می توانید به طور خلاصه تمام بخش های قبلی از جمله پروپوزال، طرح اجرا و همه دلایل را خلاصه کنید.
9. منابع و مآخذ
اگر در حال نوشتن مقاله یا مقاله ای تحقیقاتی هستید، حتما منابع خود را تایید کنید.
utleystrategies
ویکی پدیا
owlcation